Заместник-кметът на район „Възраждане“-СО арх. Николай Диков, изпълнителният директор на „Пазари - Възраждане“ ЕАД Драгомир Димитров, представители на институции, неправителствени организации и медии присъстваха на официалният старт на инициативата „Не хаби - дари“. От 19 до 22 декември 2016 г. от 12:00 ч. в централната част на Женския пазар до коледната елха се провежда първата кампания от инициатива „Не хаби - дари“ насочена срещу глада и пилеенето на храни. Инициативата е на институцията на омбудсманът на Република България в партньорство с Българския Червен кръст, Българската хранителна банка, Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите, Българската агенция по безопасност на храните, „Монделийз България Холдинг“, хранителните вериги „Билла“, „Кауфланд“, „Метро“, „Про Маркет“, „Лидл“ и др. и логистичната подкрепа на Столична община, „Пазари Възраждане“ ЕАД и район „Възраждане“.
Кампанията „Не хаби – дари!“ беше стартирана от омбудсмана Мая Манолова с безплатен Коледен базар за столичани.
С инициативата се надгражда кампанията за падане на ДДС върху дарените храни от 1 януари 2017 г. „Не хаби – дари!“ е ориентирана към хората между 40-45 години, които според нарочни изследвания по-рядко готвят, разчитат на готови храни и по-често са склонни да изхвърлят продукти без да се замислят. Целта е българското семейство отново да седне заедно около масата, да възпитава у децата уважение и дори респект към храната. Планирани са и редица инициативи в училища от цялата страна, където популярни личности, привлечени за каузата, ще готвят заедно с децата и едновременно с това ще ги учат, че ябълката е ябълка, нищо, че е малко наранена, както и че от морков и краставица стават вкусни салати, независимо, че са криви и с лош търговски вид.
Статистиката сочи, че всеки българин годишно унищожава около 80 килограма храна като 2/3 от нея е годна за консумация. По данни на Българската хранителна банка всяка година у нас близо 670 000 000 килограма годни хранителни продукти отиват в контейнера.